Dziwna modyfikacja - dołożenie wyłącznika na kokpit

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • coobin
    Ambiente
    • 2009
    • 181

    Dziwna modyfikacja - dołożenie wyłącznika na kokpit

    Miałem 1,5 roku wycieraczki bezramowe i w końcu wywaliłem... wkurzały mnie od samego początku ale nie chciałem robić przykrości bratu bo się na nie wykosztował... Nie do końca wszędzie dobrze przylegały i zostawiały smugi. Mam teraz zwykle tradycyjne i działają bardzo dobrze. :?
  • macherstudio
    RS
    S_OCP Member
    • 2008
    • 2378
    • Mitshibishi
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Dziwna modyfikacja - dołożenie wyłącznika na kokpit

    Punkt wyjścia foto:


    Modyfikacja:
    Potrzebuję dołożyć wyłącznik obok OFF ESP, czyli kupno jakiejś używki z alledrogo wchodziłoby w grę np. OFF ASR celem posłużenia się nim, jako wyłącznikiem do telefonu. "Skomplikowane", ale chodzi mi o aktywowanie wybierania głosowego Iphone 3gs, czyli przeniesienie wyłącznika np. z aktywnego przycisku słuchawek w to miejsce na deskę. Problem jednak w tym, czy technicznie dałoby radę a konkretniej czy ktoś ma rozpiskę pinów tych wyłączników albo jednego chociaż abym posprawdzał. Liczę sie z tym, że nie będzie on podłączony do podświetlania ale na tym mi nie zależy.

    Dziękuję i przepraszam za być może niejasne tłumaczenie.
    www.prostetorodo.pl

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11007
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      no problem
      wykorzystywane są w tych włącznikach 4 piny zazwyczaj
      2 na podświetlenie i 2 na zestyk guzika
      wtyczkę dokupisz z pinami i dalej hulaj dusza....
      tylko najpierw poszukaj włącznika, może być ESP OFF, ASR OFF, SET (do tpms'a)
      poświetlenie bez problemu bierzesz z istniejącego guzika ESP
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • macherstudio
        RS
        S_OCP Member
        • 2008
        • 2378
        • Mitshibishi
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Zamieszczone przez krzynol
        no problem
        wykorzystywane są w tych włącznikach 4 piny zazwyczaj
        2 na podświetlenie i 2 na zestyk guzika
        wtyczkę dokupisz z pinami i dalej hulaj dusza....
        tylko najpierw poszukaj włącznika, może być ESP OFF, ASR OFF, SET (do tpms'a)
        poświetlenie bez problemu bierzesz z istniejącego guzika ESP
        Nie chcę modzić z instalacją obecną (tagi: ASO gwarancja) ale odczekam, odczekam i pomyślę, natomiast lamersko, aby wmontować wyłacznik, muszę zdemontować ramkę, czyli ..... płaski duży "śrubo-wkręt" i gdzie go przyłożyć ? Chyba jeszcze powinienem pomyśleć o wtyczkach pod kostkę wyłącznika, czy po prostu wlutować to "żywcem" ? Nie widziałem tych wtyczek "od tyłu"
        www.prostetorodo.pl

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 11007
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          żadne tam modzenie, zakładasz szybkozłączki na kable podświetlenia i już
          przycisk jest nie lutowalny (chociaż da się) ale to druciarstwo
          kupujesz wtyczkę do włącznika i piny na przewodach
          wkładasz odpowiednio piny do wtyczki, wtyczkę do guzika i już

          ramkę zdjemujesz podważając ją dookoła płaskim nieostrym nożem

          jak będziesz miał guzik to daj znać, wtedy Ci powiem co kupić i jak podłączyć
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • gieu
            Rider
            • 2009
            • 607
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Krzynol jezeli sie nie myle to te przyciski puszczaja prad tylko w chwili gdy je sie przycisnie. Daloby sie zrobic tak, zeby po krotkim przycisnieciu prad plynal, a po kolejnym przycisnieciu byl odcinany? I jeszcze najlepiej, zeby przy plynacym pradzie podswietlal sie na pomaranczowo :?:
            Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11007
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              gieu, włącznik bistabilny trzeba skonstruować, w wersji elektronicznej oczywiście
              i zadziała jak piszesz, łącznie z podświetleniem na pomarańczowo przy włączeniu/wyłączeniu
              zrobiłem coś takiego, ale jest mały problem, bo stan włącznika jest losowy podczas włączenia zasialania
              wkurzało mnie to, więc na razie projekt zarzuciłem, ale zimą wrócę do niego
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • Le-Ce
                L&K
                • 2010
                • 1313
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Krzyś a przekaźnik bistabilny nie załatwił by sprawy :?:
                Impus podany na cewkę przekaźnika z przycisku załącza (zwiera styk), następny wyłącza interes (rozwiera styk), oczywista tego pierwszego (przekaźnika), ale może są w "pastylkach" jakieś tam przerzutniki Schmita o czym mi obecnie, nie wiadomo
                Moja ADELA

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                Komentarz

                • robreg
                  L&K
                  • 2010
                  • 1195
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez krzynol
                  gieu, włącznik bistabilny trzeba skonstruować, w wersji elektronicznej oczywiście
                  i zadziała jak piszesz, łącznie z podświetleniem na pomarańczowo przy włączeniu/wyłączeniu
                  zrobiłem coś takiego, ale jest mały problem, bo stan włącznika jest losowy podczas włączenia zasialania
                  wkurzało mnie to, więc na razie projekt zarzuciłem, ale zimą wrócę do niego
                  Krzynol, rozwiązuje się to poprzez dołożenie do układu przerzutnika (który obsługuje bistabilność przełącznika) obwodu wywołującego funkcję reset która byłaby aktywna tylko po włączaniu zasilania

                  w dzisiejszych czasach bierze się ATTiny, programuje się parę linijek kodu i wszystko rozwiązuje się na drodze oprogramowania mikrokontrolera. Kiedyś brało się układ SN7474, robiło się zeń przerzutnik typu T, dokładało się rezystor, kondensator i jedną bramkę NAND z wejściem Schmitta (SN74132) w obwodzie wejścia /R i po sprawie
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz

                  • Wojtenio
                    L&K
                    • 2012
                    • 1095
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    macherstudio, A nie prościej Ci będzie wyjąć jedną z zaślepek w panelu i wstawić w nią taki mikrowłącznik:

                    No fakt nie będzie podświetlenia , ale szpecić też nie będzie ,warunek tylko taki że nie może być tam dużych prądów ale o tym co piszesz to chyba nie ma takich .
                    W wyjętej zaślepce nawiercasz otwór i wklejasz tam mikrostyk i lutujesz kabelki i po robocie. Taki mikrowłączni kupisz w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym za grosze .
                    No i nie ingerujesz w elektrykę auta , jeżeli to Ci przeszkadza .

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11007
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      robreg, mikrokontroler to przerost formy nad treścią do takiego zastosowania, poza tym musi mieć płytkę i elementy dodatkowe - będzie to duże

                      przerzutnik T jak najbardziej i na tym opieram swój pomysł, tylko brak stabilności po włączeniu mnie wkurza
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • spacewalker
                        Elegance
                        • 2012
                        • 943

                        #12
                        jest taki Przekaźnik - bo mam pod włacznik podłaczone CB. Przekaźnik bistabilny sterowany przyciskiem W (winter) ale moze byc kazdym innym dowolnym monostabilnym
                        Klikasz raz - załącza
                        klikasz drugi raz - rozłącza



                        Przekaźnik jest chyba od Daewoo od tylnej szyby , koszt ok 40zł
                        Ja robiłem sobie układ który juz ma 2 takie przekaźniki w osbie, bo juz mi było mało jeden przekaźnik, drugi miał byc pod antyradar w zabudowie,.

                        podłaczyłem pod 2 guzuki ( Przedni PDC do daradu) i Winter pod CB
                        I mam 2 niezaleźne sterowania , i 2 osobne guziki

                        ten przekaźnik powinen być dobry

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          jakbyś miał climatronic, to w miejscu, gdzie jest przycisk od webasto lub ogrzewanej przedniej szyby jest styk, którym sterujesz przekaźnik i nic nie trzeba kombinować. W standardowym panelu odpalasz ten przycisk i podłączasz w odpowiednim miejscu przekaźnik.

                          Popatrz na schemat SuperbII - Przednia szyba podgrzewana.

                          Dla ułatwienia dodam - pin B23 z Bordnetza podaje wtedy masę.
                          Oczywiście trza zakodować, że jest grzana przednia szyba, no ale to chyba żaden problem.


                          Jak chcesz to możemy się znowu zamienić na panele, bo teraz mam taki w O2 właśnie z tym przyciskiem.
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 11007
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            spacewalker, to byłoby rozwiązanie
                            Enriquez, to też jest rozwiązanie, ale nie będzie sygnalizacji na guziku dodatkowym + ewentualne wyrzeźbienie ikonki podświetlanej
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • Enriquez
                              RS
                              • 2009
                              • 7685
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              Guzik jest podświetlany i ma też własną diodę...
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • gieu
                                Rider
                                • 2009
                                • 607
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Enriquez
                                jakbyś miał climatronic, to w miejscu, gdzie jest przycisk od webasto lub ogrzewanej przedniej szyby jest styk, którym sterujesz przekaźnik i nic nie trzeba kombinować. W standardowym panelu odpalasz ten przycisk i podłączasz w odpowiednim miejscu przekaźnik.

                                Popatrz na schemat SuperbII - Przednia szyba podgrzewana.

                                Dla ułatwienia dodam - pin B23 z Bordnetza podaje wtedy masę.
                                Oczywiście trza zakodować, że jest grzana przednia szyba, no ale to chyba żaden problem.


                                Jak chcesz to możemy się znowu zamienić na panele, bo teraz mam taki w O2 właśnie z tym przyciskiem.
                                Jakoś średnio mi pasuje otwieranie bramy garażowej przyciskiem na climatronicu ;-), ale to może być całkiem dobry patent na podgrzewanie dysz spryskiwaczy w O2 preFL :!:
                                Czy ten przycisk (podgrzewanie przedniej szyby) ma jakieś czasowe wyłączenie (tak jak przycisk grzania tylnej szyby)?
                                Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  chyba tak, ale sprawdzę czy czegoś nie ma w adaptacjach

                                  tak to mniej więcej wygląda:

                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Dlatego chyba wyklucza sie grzana szyba z ogrzewaniem postojowym, bo guzik jest w tym samym miejscu
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 11007
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      czas grzania przedniej szyby jest chyba regulowany w adaptacjach
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        vcds 11.11.4 tego jednak nie widzi
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 11007
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Enriquez, a nie jest łącznie z czasem grzania lusterek i tylnej szyby?
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • robreg
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1195
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez krzynol
                                            robreg, mikrokontroler to przerost formy nad treścią do takiego zastosowania, poza tym musi mieć płytkę i elementy dodatkowe - będzie to duże

                                            przerzutnik T jak najbardziej i na tym opieram swój pomysł, tylko brak stabilności po włączeniu mnie wkurza
                                            Krzynol - jak się niedawno nad tym zastanawiałem, doszedłem do tego, że Atmel zrobił bardzo dużą krzywdę braci elektronicznej - bistabilny mikroprzełącznik na ATTiny to mikroprzełącznik plus mikrokontroler w obudowie SMD SO6 (wygląda to to niemalże jak tranzystor małej mocy, ale ma 6 nozek - potrzebowali tyle, aby było jak programować jego pamięci Flash). Bistabilny mikroprzełącznik na przerzutniku T to mikroprzełącznik, dwa układy scalone (Small Scale Integration), rezystory pewnie ze dwa lub trzy, do tego może jakiś kondensator... dużo więcej towaru
                                            Pozdrawiam, Robreg.
                                            ----
                                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 11007
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              robreg, taki mały SO6 to już coś
                                              ja mam takie rozwiązanie na flip flopie 4013 czyli przerzutniku D
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • robreg
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1195
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez krzynol
                                                robreg, taki mały SO6 to już coś
                                                ja mam takie rozwiązanie na flip flopie 4013 czyli przerzutniku D
                                                Sprawdz sam Swiat na głowie stanął
                                                Pozdrawiam, Robreg.
                                                ----
                                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                Komentarz

                                                Pracuję...